6 Kasım 2013 Çarşamba

dersimin olduğu ve



ÖĞRENCİ OLMAK !!!

Öğrenci olmak…

Öğrenci olmak ne baba olmaya benzer, ne de ana olmaya.Öğrenci olmak farklı bir şeydir.Şimdi siz kalkıp bir anaya, “ Yarın kıyamet kopacakmış” derseniz kadın paniğe kapılır ama bir öğrenciye aynı şeyi söylerseniz, okul tatil olacak diye sevinip oynamaya başlar.

Tuhaf bir şeydir öğrenci olmak. Her türlü bela ile eğlenebilmek yalnız öğrenciye özgü bir ayrıcalıktır. “ Yine çakmışız “ deyip gülebilmek, sorumsuzluğun dayanılmaz çekiciliğinden gelecek kaygılarına kadar yayılan geniş bir alanda yelken açan düşünceler arasında dolaşmak, hep öğrenciliğe özgüdür.

Kimse arkadaşlarına öğrenciler kadar inanmaz. Soruların nereden geleceğinden tutun da hangi filme gitmesi ve kime aşık olması gerektiğine kadar öğrenci sürekli arkadaşlarına danışır.Bir anlamda okul, arkadaşlardan öğrenilen yerdir. Bir problemin çözümünü arkadaşından öğrendiyse çoğu zaman o çözümün doğru olduğuna inanır.

Öğrenci olmak gerçekten tuhaftır. Bana sorarsanız, “öğrencilik geni” diye bir şey var ve bu gen ana babadan çocuğa geçiyor.Belki siz inanmayacaksınız ama ben gerçekten böyle bir şey olduğuna inanıyorum. Kimse öğretmese bile çocuklar anne ve babalarından her nasılsa aldıkları bu gen yardımıyla hemen öğrenciliği öğreniveriyorlar.

İşte bu tatsız korku meğer atalarımızın beyinlerinde öyle bir yer etmiş ki, bizim de ikide bir gördüğümüz boşluğa düşme rüyası, o günlerden bugünlere kadar sürmüş.Öğrencilik galiba böyle bir şey. Genlerle aktarılıyor. Bu rüya meselesi de öğrenciler için çok önemlidir.

Geçenlerde hayattan emekli olabilecek bir yaşa gelmiş bir tanıdığım bana, “ Yahu okul biteli neredeyse yüzyıl oldu. Ben hala diplomanın bana yanlışlıkla verildiği, alttan hala iki dersimin olduğu ve bu dersleri vermezsem işimin zor olduğunu anlatan kabuslar görüyorum” diyordu.

Biz her ne kadar öğrencilik bir geçiş dönemidir desek bile, demek ki kalıcı etkileri olan bir geçiş dönemi bu. Yoksa öbür dünya hazırlıklarına girişecek yaşa gelmiş kişilerde neden hala “ okulun bitmediği, alttan bilmem kaç dersin olduğu “ kabusları yaşansın….

Öğrenci olmak büyük ölçüde not tutan olmaya dönüşmüştür ülkemizde. Öğretmen olmak ise, not tutturan ile eş anlamlıdır.
Öğrenci olmak tuhaftır.

Prof.Dr.Necmi GÜRSAKAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder